Reklama jako przykład psychomanipulacji.
Uczniowie klas: 2 Tbe i 2 Tiu uczestniczyli w zajęciach z edukacji medialnej w ramach profilaktyki zagrożeń wynikających z negatywnych oddziaływań współczesnego świata.
Tematem spotkania było:
„Wywieranie wpływu na ludzi – psychomanipulacja – reklama”.
Prelekcję, wzbogaconą ciekawą prezentacją multimedialną i ćwiczeniami, przeprowadziły panie: Agata Cybulska i Marzena Marchlewska z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. T. Kotarbińskiego w Łodzi.
Zajęcia, które odbyły się w dniu 5 października w czytelni biblioteki szkolnej wzbogaciły wiedzę uczniów o historię, mechanizmy powstawania reklamy, psychologiczne i społeczne konsekwencje poddawania się presji w mediach oraz profilaktykę konsumpcyjnego stylu życia.
Organizatorzy:
Aneta Frydrych – Chrabańska
Ewa Pawlak – Brzęczek
Katarzyna Pilarczyk